Dilluns 5 de maig


Un altre deia festiu. Avui —de fet era ahir, que això de pensar en dos horaris és una bogeria—, va ser un dia a mig gas. Mati de barbacou al terrat de la Laura i la Letizia, i la Nozume, i el JB (Jean Baptiste), amb musiqueta i corda per a saltar. Abans havia estat escrivint i preparant coses pel Festival.



A mitja tarda, m’ha vingut molt de gust fer un altre passeig, i me n’he anat cap a l’estació de Dongdaemun. Allí hi ha la porta del nord, la Heunginjimun, i el macro mercat de Dongdaemun. Tot i que era festiu, s’endevinava un mercat de molta envergadura. Després encara m’he arribat fins la Jongo 3-ga, tot passejant per l’avinguda de Jonggak per observar més paradetes, botigues de roba, centres comercials sota terra, paradetes de plantes i de jardineria, botiguetes de cds i dvds i, com a tot arreu, xiringuitus de tot tipus de menjar.




He sopat sol vora la Uni i me n’he anat a dormir d’horeta. Aquest matí de dimarts, que ja no és festiu i el dedicaré a treballar, vull fer abans una breu escapada al palau de Changgyeonggung. És una aposta segura, perquè Changgyeonggung, amb el jardí secret de Huwon dins seu i el santuari real adjacent de Jongmyo, està declarat Patrimoni de la Humanitat per la Unesco. M’he despertat d’hora —ara són les set, i porto cada vegada més desgavell horari— i me n’aniré a quarts de nou a agafar el metro, per ser a les nou a la porta d’entrada. Una visiteta ràpida d’una horeta i mitja em podran retornar a les 11 a fer la feina de la recta final. Tinc temps encara per penjar quatre fotos d’ahir.